به نام خداوند مهربان

 

اما در باب مذاکره با امریکا. چرا هم طرف ایرانی و هم طرف امریکایی اصرار شدید بر این دارند که مذاکرات تنها بر موضوع عراق متمرکز است؟

-          جواب اول: به این دلیل که می خواهند بگویند ما از مواضع قبلیمان در موارد دیگر نمی خواهیم کوتاه بیاییم.

-          جواب دوم: به این خاطر که شبهه ی معامله بر سر منافع ملت عراق به خاطر موضوعات دیگر پیش نیاید.

-          سؤال اولی که پیش می آید: مگر می خواهید از مواضعتان در مورد عراق کوتاه بیایید؟

-          سؤال دومی که پیش می آید: خوب بالاخره مذاکره یعنی معامله! شوخی هم ندارد. اگر شما با بیانیه نمی توانید وظایف اشغالگران را به آنها گوشزد کنید پس حتما می روید در خفا که شرایط معامله را به آنها بگویید. طفلک مردم عراق!

-          عقیده ی حقیر: بیاییم صاف و پوست کنده قضیه ی معامله ی بزرگ ایران و امریکا را به همه بگوییم. اتفاقا معامله کار بدی نیست. ممکن است شما امام حسن علیه السلام هم باشید و در زیر فشار مجبور شوید با معاویه مذاکره کنید و با او صلح کنید. من فکر می کنم فشار بر جمهوری اسلامی خیلی بیشتر از آن است که در ظاهر می بینیم وگرنه مذاکره هرگز صورت نمی گرفت.

 

یا علی